بیوگرافی هنرمندان، اخبار داغ، عکس های بازیگران، مدل لباس، آموزش مسائل زناشویی

بدنسازی بدون مکمل | ۵ روش برای انجام دادن ورزش بدنسازی بدون نیاز به مکمل

 پرستو
 ۳۰ مرداد ۱۳۹۸
 3 views
 بدون دیدگاه

  • بدنسازی بدون مکمل | ۵ روش برای انجام دادن ورزش بدنسازی بدون نیاز به مکمل

    بدنسازی بدون مکمل
    شاید تصور کنید بدنسازی بدون مکمل ممکن نیست و بدن رشد نمی کند ولی اگر تغذیه شما کامل باشد و مرتب ورزش کنید عضلات شمارشد خواهند کرد. باید غذاهای سالم بدون مواد شیمایی مصرف کنید و به اندازه کافی هم استراحت کنید.
    صنعت مکمل سازی هر رو در حال رشد است و در حال پیشرفت نیز می باشد و گاهی شاهد مکمل های جدید هستیم. بعضی از این مکمل ها از بقیه مکمل ها بهتر هستند و بعضی از آنها باعث بروز عوارض جانبی شدید می شوند. بعضی از افراد تمایل دارند که بدون استفاده از مکمل عضله بسازند. تمام کاری که باید انجام دهید این است که به ساز و کار طبیعی بدن خود اعتماد کنید. در این مطلب روش های بدنسازی بدون مکمل را به شما معرفی می کنیم.

    روی عضلاتتان فشار وارد کنید

    برای اینکه بدون مکمل بدنسازی روی شما تاثیر داشته باشد باید به صورت تدریجی وزنه ها را سنگن تر کنید زیرا این یک قانون است. شما باید سنگین ترین وزنه ای را انتخاب کنید و یک ست کامل از یک حرکت را با آن وزنه بدون نقص انجام دهید. مثلا دو دمبل ۱۰ کیلوگرمی باید بتوانید پرس سینه را در یک ست ۸ تایی بدون نقص پشت سر قرار دهید.

     

    غذاهای سرشار از پروتئین را در برنامه غذایی داشته باشید

    اگر در حال وزنه زدن هستید، بهتر است غذا‌های حاوی پروتئین بخورید. تخم مرغ، گوشت مرغ و بادام دارای بهترین نوع پروتئین هستند. برای بدنسازی بدون مکمل، روزانه حداقل به ۲۰۰ گرم پروتئین نیاز دارید. این مسئله را بدانید که تنها وزنه زدن برای ساخت عضلات کافی نیست، رژیم غذایی مناسب نیز ضرورت دارد. این نکته را بدانید که بسیاری از گیاهان دارای پروتئین هستند،، اما آمینو اسید‌های ضروری لازم برای ساخت عضله را در خود ندارند. در این میان، اما سویا با کیفیت‌ترین نوع پروتئین را در اختیار عضلات شما قرار می‌دهد.

    بدنسازی بدون مکمل

    یک برنامه منظم تمرینی داشته باشید

    عضلات وقتی ساخته می شوند که به آنها فشار وارد شود و تحمل پارگی را داشته باشند. البته نگران نباشید، این موضوع خطرناک نمی باشد. پارگی کامل عضله یکی از موارد نادر است. به هر حال برای رشد عضله باید تا حدی عضلات شما پاره شوند. تکرار مداوم حرکات ورزشی سوخت و ساز را بالا می برد. پس تمرین مداوم روی عضلات می تواند نتیجه دلخواه را حاصل کند.

    در برنامه ورزشی شما باید وزنه زدن گنجانده شود. باید به شدت ورزش کنید. شاید کمی دچار پارگی شوید، ولی در عوض به هیپروتروفی هم کمک می کنید.

    می توانید بدون استفاده از مکمل هم ماهیچه بسازید. فقط به جای استفاده از هورمون و مکمل نیاز به برنامه ورزشی مناسب دارید. از برنامه ورزشی باید پیروی کنید که کل عضلات شما را درگیر کند و از وزنه ای باید استفاده کنید که باعث خستگی شما شود.

    علاوه بر این، به یاد داشته باشید از فرم مناسب برای ورزش استفاده کنید. اگر روش شما مناسب نباشد، هیچ پیشرفتی نخواهید داشت. حرکات را کامل انجام دهید؛ از نیروی فزاینده برای حرکت وزنه‌ها استفاده نکنید و در عوض بر روی حرکات آرام و کنترل شده تمرکز کنید.

    نکته دیگر: توجه داشته باشید که برای بدنسازی بدون مکمل، طی روز‌های متوالی، بر روی عضلات مشابه تمرین نکنید. عضلات نیاز به ترمیم و تجدید قوا دارند، در غیر این صورت در معرض آسیب قرار خواهید گرفت. حداقل یک وقفه ۲۴ ساعتی را میان تمرین‌های خود در نظر بگیرید.

    بدنسازی بدون مکمل

    برای ساخت عضلات حتما باید تغذیه خوب داشته باشید

    قبل از وجود مکمل غذا وجود داشته است. در آن زمان مردان بسیار قوی و عضلانی بودند و اصلا مکمل در زمان قدیم وجود نداشت. ولی این چطور ممکن است؟ پاسخ خیلی ساده است، آنها غذای خوب می خوردند. غذای سالم بدون داشتن مواد شیمایی و مواد نگهدارنده یا مواد افزودنی از آنها است.
    بدن به سه چیز نیاز دارد:
    • پروتئین
    • کربوهیدرات
    • و چربی
    پروتئین به بازسازی سلول‌های عضلات کمک می‌کند. از کربوهیدرات‌ها برای تامین انرژی استفاده می‌شود؛ و از چربی برای روان کردن مفاصل و همچنین متعادل کردن سطح هورمون استفاده می‌شود.

    بیشتر بخوانید: فواید مکمل BCAA برای بدنسازی و کاربرد این مکمل ورزشی

    غذا‌های سرشار از کربوهیدرات بخورید

    کربوهیدرات‌ها منابع اصلی تامین انرژی برای بدن هستند. اگر میزان کافی از کربوهیدرات را مصرف نکنید، بدن شما از ذخایر پروتئینی ب. عنوان منبعی برای تامین انرژی استفاده می‌کند، در نتیجه عضلات شما تحلیل خواهند رفت. تقریبا ۳۰ درصد کالری‌های مورد نیاز بدن از چربی، و ۷۰ درصد آن‌ها از کربوهیدرات‌ها به دست می‌آیند.

    قبل از شروع بدنسازی کربوهیدرات بخورید

    حدود ۳۰ الی ۴۰ دقیقه قبل از شروع بدنسازی، به میزان کافی کربوهیدرات مصرف کنید. این کار به افزایش انرژی شما در حین بدنسازی بدون مکمل کمک چشمگیری می‌کند. می‌توانید یک لیوان شیر، یک عدد موز، یا یک سیب زمینی پخته شده را به عنوان یک میان وعده قبل از شروع تمرینات بخورید. کربوهیدرات‌ها از مصرف گلیکوژن جلوگیری می‌کنند، بنابراین پروتئین‌های ساخته شده در بدن در بافت عضلانی قرار می‌گیرند و باعث افزایش حجم آن‌ها می‌شوند. حتی می‌توانید از نوشیدنی‌های پروتئینی یا شکلات‌های انرژی‌زا قبل از تمرین استفاده کنید.

    رژیم غذایی بدنسازی بدون مکمل را بر مبنای مصرف گوشت کم چرب، مرغ، بوقلمون، ماهی، بوفالو، لوبیا، آجیل، دانه، غلات، میوه‌ها و سبزیجات قرار دهید. این غذاها، مواد لازم برای ساخت عضله و همچنین کارکرد بهتر مغز را در اختیار شما قرار می‌دهند. همچنین بهتر است از غذا‌های خاص برای افزایش تستوسترون استفاده کنید. غذا‌هایی مانند آووکادو، تخم مرغ، کلم بروکلی، گل کلم و کلم بروکسل.

    با شکم خالی ورزش کنید

    آیا می‌دانید زمانی که با معده خالی ورزش کنید چه اتفاقی می‌افتد؟ نترسید. تا زمانی که بدن هیدراته و آب کافی داشته باشد، گیج و منگ نخواهید شد. در پاسخ به این سوال باید گفت که بدن مقدار زیادی هورمون رشد و تستوسترون تولید می‌کند.

    این هورمون‌ها، هورمون‌های اصلی برای ساخت عضله در سرتاسر بدن هستند. اگر تمرینات ورزشی با معده خالی را با رژیم غذایی حاوی مواد گفته شده در بالا ترکیب کنید، در مدت کوتاهی، خوش هیکل خواهید شد. بنابراین یکی از روش های بدنسازی بدون مکمل، ورزش کردن با شکم خالیست.

     

    خوب بخوابید

    اگر بدن شما استراحت کافی نداشته باشد، عضلات زیادی هم ایجاد نمی شود. خواب فقط مخصوص عضله سازی نیست و تمام اجزای بدن را در حالت تعادل قرار می دهد. حداقل باید ۷ ساعت در شبانه روز خوابید.

    در آخر این را بدانید که باید برنامه ای منظم برای ورزش کردن داشته باشید و هیچ کدام از مراحل گفته شده در بالا را حذف نکنید زیرا به نتیجه دلخواه نمی رسید.

    تعداد رای: ۰ و امتیازات: ۰

برچسب ها

ارسال دیدگاه