بیوگرافی هنرمندان، اخبار داغ، عکس های بازیگران، مدل لباس، آموزش مسائل زناشویی

ماهی تابه تخم و مرغ و سبزیجات؛ کامل‌ترین صبحانه

 مهران
 ۱۰ اسفند ۱۳۹۷
 3 views
 بدون دیدگاه

  • در ماهی تابه تخم مرغ و سبزیجات، تخم مرغ و سبزیجاتی مثل فلفل و کدو سبز همه این‌ها با هم ترکیب می‌شوند تا یک صبحانه فوق العاده سالم را برای شما و خانواده ترتیب دهند. این صبحانه آنقدر خوش رنگ می‌شود که مطمئناً کودکان نیز آن را دوست خواهند داشت.

    وب‌سایت دکتر کرمانی: در ماهی تابه تخم مرغ و سبزیجات، تخم مرغ و سبزیجاتی مثل فلفل و کدو سبز همه این‌ها با هم ترکیب می‌شوند تا یک صبحانه فوق العاده سالم را برای شما و خانواده ترتیب دهند. این صبحانه آنقدر خوش رنگ می‌شود که مطمئناً کودکان نیز آن را دوست خواهند داشت.

    تخم مرغ یکی از منابع عالی پروتئین است و سبزیجات نیز سرشار از فیبر و دیگر مواد مغذی هستند. اگر این صبحانه را میل می‌کنید مطمئن باشید تا وعده نهار اصلا احساس گرسنگی و بی انرژی بودن نخواهید کرد. سیب زمینی و نان تست سبوس دار نیز می‌توانند کربوهیدرات سالم را به این صبحانه اضافه کنند.

    مواد لازم:

    • ۳۰۰ گرم سیب زمینی کوچک که از وسط به دو نیم تقسیم شده باشند
    • یک دوم قاشق چای خوری روغن هسته انگور (یا روغن کانولا)
    • ۱۵ گرم کره یک عدد کدو سبز، به قطعات کوچک برش خورده باشد
    • یک عدد فلفل زرد، به قطعات کوچک تقسیم شده باشد
    • یک عدد فلفل قرمز، به قطعات کوچک تقسیم شده باشد
    • دو عدد پیازچه، خوب خرد شده باشد
    • یک حبه سیر، له شده
    • یک شاخه آویشن، برگ هایش برداشته شود
    • چهار عدد تخم مرغ
    • نان تست برای سرو

    ماهی تابه تخم و مرغ و سبزیجات؛ کامل‌ترین صبحانه

    دستور پخت تخم مرغ و سبزیجات:

    ۱. سیب زمینی‌ها را به مدت ۸ دقیقه بجوشانید و سپس آبشان را بگیرید.

    ۲. روغن و کره را در یک ماهی تابه نچسب گرم کنید، سپس کدو سبز، فلفل، سیب زمینی و مقداری نمک و فلفل اضافه کنید. به مدت ۱۰ دقیقه بپزید، هنگام پخت گاهی مواد را بهم بزنید تا زمانی که مواد شروع به قهوه‌ای رنگ شدن کنند.

    ۳. پیازچه، سیر و آویشن را اضافه کنید و برای دو دقیقه دیگر بپزید.

    ۴. مقداری فضا در ماهی تابه ایجاد کنید و تخم مرغ‌ها را بپزید.

    ۵. درب ماهی تابه را بپذارید و برای چهار دقیقه دیگر یا تا زمانی که تخم مرغ‌ها پخته شوند بپزید.

    ۶. اگر دوست داشتید با برگ‌های آویشن بیشتر یا فلفل دوباره چاشنی بزنید. غذا آماده است و حالا می‌توانید به همراه نان تست سرو کنید.

    اطلاعات تغذیه ای:

    مواد گفته شده در این دستور پخت برای چهار وعده است، هر وعده شامل یک تخم مرغ و مقداری سبزیجات می‌شود. اطلاعاتی که در ادامه می‌آید مربوط به یک وعده از این غذا است.

    • کالری: ۱۷۰
    • چربی در یک وعده: ۷ گرم
    • چربی اشباع در یک وعده: ۲ گرم
    • کربوهیدرات در یک وعده: ۱۵ گرم
    • قند در یک وعده: ۵ گرم
    • فیبر در یک وعده: ۴ گرم
    • پروتئین در یک وعده: ۹ گرم
    • نمک در یک وعده: ۰.۲۲ گرم

برچسب ها

ارسال دیدگاه