بیوگرافی هنرمندان، اخبار داغ، عکس های بازیگران، مدل لباس، آموزش مسائل زناشویی

پای خرما و بادام؛ هم خوشمزه، هم انرژی زا

 مهران
 ۲۳ خرداد ۱۳۹۷
 3 views
 بدون دیدگاه

  • پای خرما و بادام دسری خوشمزه و همچنین مقوی است که می‌توانید در این روز‌های آخر ماه رمضان برای سفره افطار تهیه کرده، میل کنید و لذت ببرید.

    ماهنامه کیک و شیرینی: پای خرما و بادام دسری خوشمزه و همچنین مقوی است که می‌توانید در این روز‌های آخر ماه رمضان برای سفره افطار تهیه کرده، میل کنید و لذت ببرید.

    میزان سرو: ۶ الی ۸ نفر

    مواد لازم کراست (لایه زیرین):

    • خرما: ۵ عدد
      بادام (پودر شده): ۵۰ گرم
      جوی دوسرپرک: ۵۰ گرم
      روغن نارگیل (ذوب شده): ۲ قاشق سوپخوری

    مواد لازم فیلینگ:

    • موز: یک عدد
      خرما: ۳ عدد
      عسل: یک قاشق سوپخوری
      خامه: یک قاشق سوپخوری

    مواد لازم رویه:

    • بادام (خام): یک قاشق سوپخوری
      بادام هندی (خام): یک قاشق سوپخوری
      فندق (خام): یک قاشق سوپخوری
      تخم کدوتنبل (خام): یک قاشق سوپخوری

    پای خرما و بادام؛ هم خوشمزه، هم انرژی زا!

    طرز تهیه:

    1. ابتدا برای تهیه لایه زیرین، هسته خرماها را جدا کنید.
    2. به همراه بادام، جوی دوسرپرک و روغن نارگیل در غذاساز یا مخلوط کن قرار دهید و به صورت خمیر درآورید.
    3. خمیر به دست آمده را در کیک قالب تارت اندازه کوچک بریزید و با دست کف قالب فشار دهید.
    4. قالب را حدود چند ساعت در یخچال قرار دهید.
    5. برای تهیه فیلینگ، موز، خرما، عسل و خامه را در غذاساز یا مخلوط کن با هم مخلوط کنید و به صورت خمیر در آورید.
    6. این مخلوط را روی لایه زیرین پای بریزید و روی آن را صاف کنید.
    7. پای را دوباره در یخچال قرار دهید.
    8. پس از این که فیلینگ خنک شد، روی آن را با مواد رویه تزئین کرده و سرو نمایید.

برچسب ها

ارسال دیدگاه